Bra service måste vara det viktigaste för en affär att ha.
Var nyss iväg för att titta på selar på Djurens center i Örebro och jag hade med mig Sasha såklart. Väl framme så blev Sasha skiträdd för de automatiska dörrarna så hon ville knappt gå in i affären alls. Tjejen i kassan ser det och kommer genast fram och sätter sig på huk med massa godis i handen medan hon lockar på Sasha. Vilket gör att Sasha slappnar av lite. Jag säger att vi ska ha en sele och att jag har tittat på Hurttas lifeguard så tjejen i affären letar reda på vad hon tror är rätt storlek för Sasha. Vi testar den och upptäcker att den är på tok för stor, skulle vi gå ner en storlek så skulle det bli med det smalare bandet så dom på Djurens center säger att vi inte borde köpa någon sådan sele.
Den servicen jag fick gjorde visserligen att de inte fick sälja en hurttasele till mig, men å andra sidan så kommer jag hädanefter alltid vända mig till dom (eller Arken Zoo som också har skitbra service) när jag ska köpa något.
En tråkig grej också, i måndags fick jag reda på att min favoritveterinär, Thorleif Lind, gick bort på söndagen. Han hade väldigt bra hand om djur och var alltid väldigt flexibel. Jag är helt övertygad om att han är mycket saknad av alla djurägare i Örebro som någon gång haft något med honom att göra.
2 kommentarer:
Men fy vad sorgligt :( Han var väldigt bra. Vet du vad som hände?
VA !? är lind död :O
Skicka en kommentar