torsdag 3 januari 2013

Ytterligare några dagar har gått sedan jag bloggade senast. Det händer väl inte så mycket här direkt. Jag har klickrat in Arya och börjat med ögonkontakt och sitt. Jäklar så snabbt det går, vår lilla tjej är  taggad på träning =) Funderar på hur jag vill att sättandet ska se ut, om jag redan nu från början ska försöka få till låsta baktassar. Men då blir kanske halterna i fria följet knepigt att få till. Beslut beslut.

Ensamträningen har vi också börjat lite granna med. Två tjugominuters-rundor till Ica har det blivit för mig och Seb. Då har vi kört slut på Arya så hon har sovit när vi gått iväg. Eftersom vi filmade tillfällena då vi var borta så vet vi att det gått bra. Arya har vaknat till men inte varit stressad - skönt. Annars är hon väldigt duktig på att säga till när hon vill något, både genom att skälla och ynka. Något vi inte riktigt är vana med sen Sashas valptid. Men vi jobbar på skällandet också, oftast genom att ignorera henne tills hon tystnar.

Sasha är för tillfället sur och trött, endast Arya får upp hennes humör lite. Jag tror att det är löp på gång, så nu blir det mer motion. Lydnadsträningen får ligga på is tills Sasha blir lite piggare. Det är liksom inte läge att gå in och ställa krav. Men i söndags var vi iväg på agilityträning vilket hon tyckte var kul. Vi körde nästan en hel bana och slalomet gick superbra, något vi verkligen tragglat med ett tag. Sen kommer kanske Sasha aldrig bli lika snabb som en bc, men vad sjutton gör det när vi inte har några som helst tävlingsmål? Sasha tycker att agility är så vansinnigt roligt och jag får lite motion. Perfekt för oss båda med andra ord!





1 kommentar:

Sandra, Thyra, Lhine o Rhiva sa...

Bakåt-sitt och halter i fotgåendet är två olika "trick", och det lär säkert Arya fatta :)