onsdag 27 februari 2013

I lördags var jag och Arya iväg till Sala för att hejja på Lystra när hon ställdes ut på goldenklubbens utställning.

Jag valde att inte ta med Sasha för att jag tänkte att det var nog med jobb med Arya. Vilket visserligen stämde, men jag kan inte vara med nöjd över hur Arya skötte sig. Det var först lite läskigt att gå in i ridhuset men då tog jag helt sonika henne under armen och knallade in. När hon väl acklimatiserat sig lite så gick det hur bra som helst. Vi gick omkring, tränade lite, busade som galningar och iakttog allt som rörde sig. På slutet fick hon ligga i buren tillsammans med Lystra och då sov hon som en stock. Duktiga lilla fjun som både kan koncentrera sig och slappna av i en sån stimmig miljö som det är på en utställning.

Veckans mål har gått bra. Arya börjar verkligen hajja det där med ögonkontakt. Även med Sasha har det funkat bra, hon har lite lättare för att bjuda på beteenden. Den här veckan fortsätter jag med bjudbeteende på Sasha och för Arya tänkte jag jobba lite extra med byteshandel av leksaker.

Inga kommentarer: