torsdag 7 mars 2013

Vi har en sån sjuk svacka just nu vad gäller Aryas rumsrenhet här hemma. Helt plötsligt har hon slutat säga till när hon ska ut och det känns som att jag går runt och torkar pölar mest hela tiden. Vi har parkett i hela huset och det är på flera ställen som golvet har blivit skadat. Trist. Men jag antar att det går över..

Sasha har också en svacka. Arya sprang fram och tog hennes mat under en period och eftersom Sasha inte säger ifrån så har vi börjat göra det. Det har vi gjort genom att hela enkelt gå fram till Arya och plockat bort henne utan att säga ett ord. Sasha, som har en tendens att läsa in lite för mycket i situationer, tror att vi är arga och vips så blir hon osäker. Nu går hon fram till maten lite försiktigt och tittar på oss med ledsen blick. Hela hon utstrålar osäkerhet och jag vette sjutton hur jag ska få ordning på detta. Just nu testar jag att gå ut från köket med Arya, men Sasha vill ju vara med oss hela tiden så då följer hon efter. Inte blir det bättre av att hon äter ett äckligt torrfoder heller.




4 kommentarer:

Sara och Lhyra sa...

Jag trodde att jag skulle ge upp angående Lhyras rumsrenhet efter ett par månader men när det var som värst så började hon förstå och det började bli fysiskt möjligt för henne att hålla sig, vilket de faktiskt inte kan fram till de blir 4 månader (har jag läst i nån artikel).

Synd att det inte funkar att ge de mat i två omgångar för isåfall skulle det kunna vara en lösning!

Sara och Lhyra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva sa...

Tjuven kanske kan äta maten instängd i sin bur eller utstängd från köket med kompostgaller?

Rhiva hade ju två extra skålar att äta ur som liten, så jag fick stå som polis och hejda henne. Till slut fick hon äta i hallen, med stängd dörr.

Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.