onsdag 10 april 2013

Oj vad det är härligt ute just nu. Snön är snart borta från gräsplanerna och träningsmotivationen spirar som aldrig förr. Jag jobbar kväll ikväll och kom nyss hem från ett träningspass på bruksa. Sasha gjorde ett bra jobb. Hon löper nu och är lite känslig och låg, men vi jobbade på och jag vägrade låta henne gå ner sig. Tycker jag lyckades riktigt bra.
För Arya var det en väldigt svår miljö, med massa lukter överallt. Vid ett flertal tillfällen valde hon bort att träna med mig, men då fortsatte jag gå tills hon luktat klart och kom galopperandes mot mig igen. Vet inte riktigt om det är rätt sätt, nästa gång tänker jag nog ha henne kopplad så hon inte kan komma fram till de där goda luktfläckarna.

KBT'n fortsätter och det tar upp ganska stor del av mina tankar, vilket ger mig mindre ork än vanligt. Det är ganska jobbigt att analysera varje tanke och känsla man har i kroppen. Men förhoppningsvis kommer analyserna snart komma mer naturligt och då kanske jag blir lite piggare. =)

I helgen blir det kurs hos Heléne och efter det ska jag möta upp Nettan och Sandra för en liten träningsträff. Zandra och Lystra hänger också på, så det ska bli himla kul. 


Inga kommentarer: