tisdag 2 april 2013

Återigen går det lite tid mellan blogginläggen, vilket beror på att jag helt enkelt hellre lägger min tid på annat just nu. Jag har t.ex. börjat gå på kbt och alla tv-serier jag följer har börjat igen.

Arya och jag har varit på andra kurstillfället på valpkursen, där vi fick träna att gå på olika underlag och så fick vi göra en fartövning. Jag är väldigt nöjd med Aryas insats, trots att det var lite läbbigt att gå upp på en blå plastback så jobbade hon intensivt med viftande svans. Fartövningen var också himla bra, Arya tog i under övningen och jag kunde belöna henne utan att behöva koppla henne först.

I söndags mötte jag upp Zandra&co för att träna lydnad. Där fick Arya träna på att söka upp mig, vilket hon klarade med bravur. Sasha fick träna på ingångar på plan, klass2-apportering och snabba sättanden. Zandra gav mig flera värdefulla tips och tankar om hur jag får upp hastigheten på sättandet i fria följet.

Ikväll är det Sashas tur att gå på kurs, då vi ska till Kungsör och testa rallylydnad hos Zandra. Ska bli himla kul, eftersom det var längesen jag och Sasha gjorde något tillsammans..

Inga kommentarer: