tisdag 19 februari 2013

Alltså herregud, Arya är helt omöjlig att klippa klorna på. Hon sprattlar och gnyr och vill inte alls bli fasthållen. Hur sjutton tränar jag in att kloklippning är en okej aktivitet? Sasha la jag liksom bara mellan mina ben och så låg hon där medan jag klippte. Jag inser mer och mer vilken perfekt förstahund Sasha har varit. Aryas klor börjar bli lite väl långa nu och som det känns så är vi inte i närheten av att kunna klippa dem. Trots godismutor och lite träning varje dag.

Förresten,  Arya knockade mig igår, så nu är min ena framtand lite kortare än i förrgår. Ja, ni kan säkert läsa er till att jag har att göra här hemma =)

3 kommentarer:

Linn sa...

Nässla var vild, jag kör med att jag lägger något dundergott som hon får stirra på och när en tass är klar blir det varsågod. Hon vet ju vad jag gör men när hon ser belöningen kan hon fokusera på att vara still under tiden.

Sandra, Thyra, Lhine o Rhiva sa...

Din ena framtid, ehm... ska det stå framtand kanske?

Heléne håller också med om att man ska köra "kampanjer" och inte blanda allt för vilt, iallafall inte i inlärningen. Dessutom är det ju enklare för en själv också, att man vet vad man ska träna på och inte hålla på och dutta i 10 olika moment på samma gång.

Rhiva har också varit förjävlig med klokloppningen. Fortfarande går det inte att hålla i tassarna. Fast nu är hon så pass stor att hon kan stå still, och så viker jag tassarna bakåt så hon slipper titta när jag klipper.

Du får försöka ta en tass per dag. Kanske är hon trött och sover ordentligt någon gång ibland, eller om Sebastian är hemma kanske han kan ha henne i knäet och låta henne slicka i en burk med leverpastej eller på en tub med någon mjukost?

Rebecca & Sammy sa...

Sammy är också väldigt sprallig, får passa på när han somnat till lite, då vaknar han till lite när jag klipper men orkar inte bry sig så mycket. Håller på att träna för fullt att klippa när han ligger i mitt knä vaken, men det är lättare sagt än gjort! :)